دی داد

موقعیت:
/
/
دختر 14 ساله (152-003)
راهنمای مطالعه

برچسب و دستبندی نوشته:

نویسنده: دی داد

1395-01-14

دختر 14 ساله (152-003)

در ادبیات عوام عبارت “دختر 14 ساله” عبارت پرکاربردی است. این عبارت را عمدتا در وصف بانوان سن بالایی به کار می برند که بیش از آنچه که عرف جامعه می طلبد، جوان تر از سن واقعی خود رفتار کرده، لباس پوشیده و حرف می زنند.

البته عبارت مزبور در وصف کسان دیگری نیز به کار می رود، مثلا مردانی که بیش از حد نگران امنیت خود در جامعه بوده و این دل نگرانی خود را بروز می دهند. اطرافیان معمولا به شوخی و شاید هم برای دست انداختن آنان، ایشان را با این عبارت نامیده و رفتار عُرفا نَچَسب آنان را اینگونه تحقیر می کنند. اینان گویا بر این باورند فقط دختران 14 ساله می طلبد که شوخ و شنگ بوده و چون خواهان بسیاری دارند، می بایست که در جامعه مراقب امنیت شخصی خود باشند.

من خود شخصا این شانس را دارم که با یک دختر 14 ساله از نزدیک در ارتباط باشم. “سین. سین.” ملقب به “نی نی توری”، دانشجوی 14 ساله ی من است: دخترکی بسیار متفاوت از اسطوره ی دخترکان هم سن و سال خود! او نیز سرخوشی های خاص خود را داراست و در مواردی بیش از حد نگران امنیت خود است، اما فرسخ ها از تعریف غالب دختر 14 ساله فاصله دارد. او گوشی موبایل من را بر می دارد و بدون اجازه ی من در پشت آن قلب های رنگی می چسباند! به من پیشنهاد ازدواج می دهد و وقتی با تعجب من مواجه می شود، با بی خیالی شانه بالا انداخته و می گوید که این عادتش است که به دیگران چنین پیشنهاداتی بدهد!

بینی خود را بشکل صداداری با دستمال کاغذی گرفته و سپس دستمال های خیس را بر روی تمامی سطح خانه رها می کند! یک دفعه بدون هر گونه دلیل خاصی جیغ کشیده و پس از اینکه با بهت مخاطبین مواجه می شود، قهقه زده و شکلک در می آورد! در هنگام عصبانیت چیزهای اطراف را پرتاب کرده و بسادگی وسایل خود را خُرد و خاک شیر می کند و کلی دیوانه بازی های دیگری از این دست که خودش معتقد است در گروه سنی آن ها اِپیدمی است!!! با این اوصاف، بنظرم همانطور که عمده ی مقولات عرفی نادرستند، اسطوره ی “دختر 14 ساله” نیز یک اسطوره ی پوشالی، خیالی و از اساس باطل است!

امتیاز شما به این نوشته

0

0

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها