دی داد

موقعیت:
/
/
دوستتان دارم | ۰۲۷-۰۱۴
راهنمای مطالعه

برچسب و دستبندی نوشته:

نویسنده: دی داد

1401-12-03

دوستتان دارم | ۰۲۷-۰۱۴

امروز این سعادت را داشتم که در محفلی صمیمی در محل خانه ی محترم اِمکان در خدمت تعدادی چند از دوستان و دانشجویان گرامی ام باشم و در این مجال سخنرانی کوتاهی در باب “نقش حضور دیگری در تعالی اخلاقی انسان” داشته باشم.

بی شک این جمع صمیمی خودش مصداق بارز و مثال عینی موضوع این سخنرانی بود، عزیزانی که – چه در مقام دوست و چه در مقام شاگرد – با حضورشان در خلال سال های گذشته شرایطی را فراهم آورده اند که شخص بنده مراتب تعالی اخلاقی خویش را بشکل مطلوب تری طی نمایم.

انسان موجودی ذاتا اجتماعی است. ما در اجتماع به دنیا آمده، رشد کرده و به تعالی می رسیم. اکثر آنچه که کامیابی های بشری نامیده می شوند، کامیابی هایی هستند که یک پایه ی مهم آن ها اجتماع است، یعنی کامیابی هایی که چونان خدماتی در حق سایر انسان ها تلقی می شوند. بدون دیگران ما چندان بهره مند از خصلت تعالی نخواهیم بود. تعالی آن چیزی است که خود را در حق دیگر آدمیان اجتماع نشان می دهد.

از همین روست که انسان به دنبال دیده شدن در جامعه است. ما مایل هستیم که در جامعه عرض اندام کرده و از سر این تمایل ذاتی، غریزی و فطری مان تکریم شده و به صعود در طبقات تعالی نایل آئیم. در خلال این روند ما در ابتدا چیزهایی از جامعه ستانده، سپس به آن ها چیزهای دیگری افزوده و نهایتا دوباره آن را به جامعه بر می گردانیم و این چرخه استمرار یافته و در خلال استمرارش وسعت بیشتری پیدا می کند.

مخلص کلام اینکه این “دیگری” است که با حضورش انگیزه ی ما برای تعالی را فراهم می آورد. این چشم و گوش دیگری است که ما را دیدنی و شنیدنی می سازد. بدون دیگری “خود” خویشتن را فراموش کرده، در هزارتوی خویشتن گم شده و در قعر خویشتن غرق می شود.

والاترین مراتب سپاسگزاری خود را خدمت بنیانگذاران بسیار محترم خانه ی امکان بانوان آمال موسوی و ازهار نجفی اعلام می دارم:

(حضور این انسان های ارزشمند است که همچنان آدمی را به زیست سعادتمندانه ی بشر امیدوار نگه می دارد)

Amal Mousavi, DBA
Azhaar Najafee

از دوست مدیر، مدبر و نیکوکار خود جناب آقای جوزف هاشمی از بابت حضور پرشورش در این محفل بسیار سپاسگزارم:

Joseph Haashemii, MBA

از خانواده ی محترم هاشمی از بابت نقشی که در تدارکات این محفل داشتند، قدردانی ویژه دارم:

Fatimaa Hashemi
Milaad Hashemi
Melikaa Hashemi

از دوست گرامی ام جناب آقای علی دری و همسر گرامی شان سرکار خانم نگار سادات تهرانی از بابت حضور مهربانانه شان بسیار متشکرم.

Ali Dorri, DBA
Negar Sadat Tehrani

از دوستان و دانشجویان گرامی ام جناب آقایان عیسی رحمانی تبار و سپهر جان معتقد و نیز سرکار خانم مهنام حجازی عزیز از همکاران تاثیرگذار خانه ی اِمکان، تا بیکرانگی سپاسمندم.

Eisa Rahmani Tabaar
Sepehr Motaghed
Mahnam Hejazi

همگی تان باشید و بدرخشید که جهان مفتخر به حضور نازنینانی چون شماست.

دوستتان دارم…

– دِی داد

دوم دِی ماه

امتیاز شما به این نوشته

0

0

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها