دی داد

موقعیت:
/
/
زرنگ نماها (126-003)
راهنمای مطالعه

برچسب و دستبندی نوشته:

نویسنده: دی داد

1395-01-04

زرنگ نماها (126-003)

افرادی پیدا می شوند که به خطا گمان می کنند که انسان های زرنگی هستند، مثلا می توانند از خدمات حمل و نقل عمومی همچون مترو و اتوبوس تندرو استفاده نموده، بدون آنکه پولی بپردازند. آن ها به ظن خودشان این توانایی را دارند که با انجام یک سری اعمال محیرالعقول، متصدیان این فضاها را به اشتباه انداخته و از چنگ آن ها برهند.

کسی را می شناسم که با لباس های فاخر شرایطی را مهیا می کند که متصدیان به وی شک نکنند. کارهای دیگری نیز از وی سر می زند، مثلا تلفن همراه خود را به دست گرفته و با گذاشتن بر در گوش خویش، وانمود می کند که در حال مکالمه است، سپس آنقدر این طرف و آن طرف می رود که حضورش برای فرد مسئول بلیط الکترونیکی عادی شده تا در اولین فرصت دور از چشم وی از دروازه ی اخذ بلیط عبور کند.

یا اینکه بلافاصله پس از فرد دیگری که وجه مزبور را پرداخته، خود را همزمان با وی از جایگاه رد کند و البته نه تا بدین حد ناشیانه! زیرا کارت بلیط خود را در کیف دیگری گذاشته، اما کیف خالی را به دستگاه عرضه می کند و اگر دیگران به او گوشزد کنند که بلیط عمل نکرد، با نگاهی عاقل اندر سفیه به آن ها نگریسته و سپس بلیط اصلی را عرضه می کند و ضمنا جوری وانمود کرده که گویا سیستم ها ایراد دارند و او از هر عذری مبراست.

این دست آدمیان زرنگ نما وقت و انرژی بسیاری را صرف نقشه کشیدن، کمین کردن، دیده بانی دادن و حقه زدن به سایرین کرده و در خیال واهی خود گمان می کنند که برنده اند اما از درک این مسئله ی ساده عاجزند که بازنده ی اصلی، تنها خودشان هستند.

پیروز کسی است که متمدنانه پشت باجه ایستاده، کارت بلیط خود را شارژ می کند، در صف ورودی سالن مترو با نجابت منتظر مانده، به موقع کارت خود را عرضه می کند و با احترام نیز از جایگاه رد می شود، نه اینکه بخاطر چندرغاز، کلی فشار روانی بر خود و اطرافیان وارد کرده، در میان لولای درِ سکو گیر کند و اگر زمانی هم دیده شد، پا به فرار گذارد و اگر هم که دستگیر شد، دروغ بگوید و نهایتا بدتر از همه اینکه، به موقع به مقصد نرسد… بدون شک، این افراد هزینه ی جابجایی را به قیمت از دست دادن تدریجی سلامت جسم و روان خود خواهند پرداخت…

امتیاز شما به این نوشته

1

0

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
س.ح
س.ح
8 سال قبل

این دست آدمیان تکامل نیافته،خود را در دوایر نامحدود امکان ها،می رسانند.و انجام آن ها همان خواهد شد که در جمله ی پایانی این نوشتار،بر قلم تراوید…