دی داد

موقعیت:
/
/
افسانه ی برتری نژادها و بیماری نژادپرستی (057-010)
راهنمای مطالعه

برچسب و دستبندی نوشته:

نویسنده: دی داد

1397-11-14

افسانه ی برتری نژادها و بیماری نژادپرستی (057-010)

برتری نژادها نسبت به یکدیگر یک ادعای کاملا پوچ و غیرعلمی است. هیچگونه اساس علمی برای این قسم فرضیات نمی توان پیدا کرد. البته کسانی بوده اند که تحت تاثیر جریان های سیاسی بخواهند شبه علومی را در این باره ها دست و پا کنند اما نتیجه ی کارهای ایشان هیچگونه قرابت معناداری با نظریات علمی ندارد.

علم انسان شناسی زیستی نشان داده است که ما همه آفریقایی هستیم. گونه ی انسان در قاره ی آفریقا در 200 هزار سال قبل از گونه ی قبل خود فرگشته و در گذر هزاره ها در قاره های مختلف پخش شده است. این ساده اندیشی محض است که ما بخاطر رنگ پوست گمان کنیم که از فلان نژاد دیگر برتر و یا پست تر هستیم.

شباهت های بین انسان ها از هر نژادی آنچنان زیاد است که در پرتو این شباهت ها، تفاوت در رنگ پوست و یا شکل جمجمه و فک و استخوانبندی محلی از اعراب ندارد. نود و چند درصد تمامی ژن های تمامی آحاد بشر با یکدیگر مشترک است. همه ی ما دو چشم، دو گوش، یک زبان، یک قلب، یک مغز و روی هم رفته 4 دست و پا داریم… ما همه 20 انگشت داریم (با صرفنظر از نمونه های استثنا و قابل احترام)…

بعد چگونه عده ای بی خرد پیدا شده اند که چشم بر این همه شباهت بسته و بر طبل ترکیده ی تفاوت های ظاهری مثل رنگ پوست و جنس مو (جعد و یا لَختی) و چیزهای خنده دار دیگری از این دست بکوبند، که ضمنا همگی شان بسادگی در عرض چند نسل قابل عوض شدن هستند.

نژادپرستی نوعی بیماری است که برخلاف سایر بیماری ها فرد خود بشکل ارادی به آن مبتلا می شود. بزعم من نژادپرستان جزء منفورترین اعضای گونه ی بشری بوده و روح حاکم بر جوامع انسانی شرمسار حضور چنین انسان هایی است.

12210

امتیاز شما به این نوشته

1

0

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها