دی داد

موقعیت:
/
/
دردهای عضلانی (182-008)
راهنمای مطالعه

برچسب و دستبندی نوشته:

نویسنده: دی داد

1395-12-05

دردهای عضلانی (182-008)

پیش می آید که انسان در خلال دوره هایی بعضا طولانی مدت، دردهایی مزمن را در نواحی خاصی از بدن خویش تجربه کند. مثلا ممکن است فردی بشکل متناوبی در یک بازه ی زمانی طویل دردهایی را در نواحی مختلف حفره ی شکمی خود احساس کند.

در عمده ی این موارد تصور فرد این است که مثلا دردهای فوق الذکر به احشاء داخلی حفره ی شکمی ارتباط داشته و از سر این مسئله نگرانی هایی جدی را از سر بگذراند. اگرچه ممکن است این دردها حقیقتا به ارگان های داخلی مربوط باشند اما مایلم که در این نوشتار علت دیگری را برای عمده ی این دردها معرفی کنم.

این دردها معمولا مرتبط با عضلات و ماهیچه های در برگیرنده ی بدن هستند. ماهیچه ها تقریبا تمامی سطح بدن را پوشانده و بعلت ذات انقباضی – انبساطی شان محل فعالیتی دایمی می باشند و از سر این مسئله زیاد پیش می آید که دچار خستگی و به تبع آن دردمندی گردند.

در مثال دیگر که نتیجه ی یک مشاهده ی عینی است، درد در ماهیچه هایی که کاسه ی سر را از پشت به نواحی گردن متصل می کنند، باعث شده بود که شائبه ی آن رود که فرد مزبور دارای تومور مغزی است!!!

زبانزدی در طب می گوید “اگر صدای سم شنیدی، انتظار دیدن گوره خر نداشته باش!” و این یعنی اینکه نزدیک ترین علت برای دردها می تواند دردهای عضلانی باشد و نه دردهای مرتبط با ارگان های داخلی.

امتیاز شما به این نوشته

0

0

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها