دی داد

موقعیت:
/
/
کامیابیِ تلاش محور (120-008)
راهنمای مطالعه

برچسب و دستبندی نوشته:

نویسنده: دی داد

1395-08-05

کامیابیِ تلاش محور (120-008)

خیلی تلاش ها را نمی کنیم، از آن جهت که به حصول نتیجه باوری نداریم. دختر نوجوانی می گفت: “برای اینکه من در فلان رشته در بهمان مرکز آموزش عالی پذیرفته شوم از همین حالا که سال سوم دبیرستان هستم می بایست روزی حداقل 5 ساعت مطالعه کنم؛ اما از کجا معلوم پس از این وقف زمان در روز امتحان دچار دل درد نشوم؟! پس حاضر نخواهم بود که اینگونه به خود فشار بیاورم. اما اگر مطمئن بودم که بخاطر تلاشم در آنجا پذیرفته می شوم، با کمال میل این زحمت را می کشیدم.”

صد البته که هیچ تضمینی برای کامیابی وجود ندارد و این قانون در حق همگان یکسان اِعمال می شود. مثال این دختر نوجوان موردی است که شاید می بایست به وی حق داد، اما در 99 درصد موارد، مسئله به گونه ی دیگری است. اگر برای پروژه ای مجبور باشیم که بمدت یک سال روزانه ده ساعت کار کنیم و نهایتا نیز تضمینی برای کامیابی وجود نداشته باشد، من درگیر این پروژه شدن را سفارش می کنم.

در خلال این یک سال و انجام ده ساعت کار روزانه، جنبه های مختلفی از مسئله برای ما باز شده و ما نهایتا قادر خواهیم بود که بفهمیم مسئله از چه قرار است. من با این جمله ی گاندی فقید موافقم که می گوید: “یک تلاش خوب، یک پیروزی خوب است.تلاش فارغ از نتیجه، خود یک پیروزی است. این نفس تلاش کردن است که ما را به خودمان واقف کرده و حقا که هیچ قسم کامیابی از این قسم خودآگاهی مهمتر نیست.

امتیاز شما به این نوشته

0

0

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
س.ح
س.ح
7 سال قبل

جالب است که جمله ی گاندی عزیز دست آویز برخی وکلای حقوقی ما شده است!کاش جمله های ارزشمند،تفسیر به رای و مصادره ی به مطلوب نگردند…