دی داد

موقعیت:
/
/
کاریزما (015-004)
راهنمای مطالعه

برچسب و دستبندی نوشته:

نویسنده: دی داد

1395-01-25

کاریزما (015-004)

کاریزما آن کیفیت هستی شناختی ناب برخی از ابناء بشر است که به هیچ طریقی نمی توان سرکوبش کرد و یا جلوه گرش نساخت (کاریزما همانطور که تو را به پیش می برد و برجسته و بزرگت می سازد، به همان میزان نیز می تواند برایت خطرناک باشد زیرا آنکس که به چشم می آید، بسیار در خطر شکار شدن است).

کاریزما آن ویژگی منحصربفردی است که شاید اطرافیان هرگز مشابه آن را ندیده باشند، شاید علت اینکه همه مجذوب فرد کاریزماتیک هستند، همین یگانگی آن ویژگی خاص است. انسان های بسیاری بر روی این کره ی خاکی مشغول زیستن هستند، ازآنجاییکه صفات کلی بشری را می توان در ذیل چند گروه مشخص رسته بندی کرد، بتبع با تقسیم جمعیت جهان بر تعداد این رسته ها، به طبقه بندی ای کلی در رابطه با مردمان خواهیم رسید. یعنی همگان را میتوان در چند دسته ی کلی طبقه بندی نمود، بدین معنا که هر آن کسی که در اطراف ماست به درصد زیادی به یک و یا دو مورد از این دسته ها تعلق خواهد داشت.

به نظر من افراد کاریزماتیک با تکیه ی ناخودآگاه بر آن ویژگی انحصاری شبیه به اعضای هیچ دسته ی دیگری نبوده و مشخص بودنشان در گرو همین عدم تعلق است. این افراد بنوعی همچون یک معما در نظر مخاطبینشان جلوه گر می شوند و بالاخره غریزه ی آدمی برای فضولی کردن در احوالات همنوعان است که ایشان را محل توجه افراد می سازد. همگان تلاش دارند که این معماها را حل کنند.

هر فرد کاریزماتیک حقیقتا یک معماست. معمایی سر به مهر که ممارست مخاطب در شناخت ایشان کلید حل آن است. شاید تنها ویژگی مشترک افراد فرهمند (کاریزماتیک) البته بعد از کاریزماتیک بودن همین باشد که هیچ 2 نفرشان شبیه به یکدیگر نیستند. هر کدام بنحو منحصری دارای خصلت فرهمندی اند و هر کدام بنوعی مخاطبشان را درگیر معمای وجودیشان می کنند. معمایی که شاید هرگز کسی موفق به حل آن نگردد.

امتیاز شما به این نوشته

0

0

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
س.ح
س.ح
8 سال قبل

اين نوشتار شما،از ابهام درونی اينجانب پرده برداشت.