دی داد

موقعیت:
/
/
در چشم بر هم زدنی (۱۱۴-۰۱۱)
راهنمای مطالعه

برچسب و دستبندی نوشته:

نویسنده: دی داد

1400-09-18

در چشم بر هم زدنی (۱۱۴-۰۱۱)

پیشتر هم بارها اشاره کرده بودم که شرایط زندگی ما می‌تواند که از بد به خوب و از خوب به بعد در یک چشم بر هم زدن عوض شود. گاهی در یک لحظه جریانی از رویدادها آغازیدن گرفته و به موجب آن شرایط زندگی ما به طور کلی از این رو به آن رو می شود و این همان ذات غیرقطعی و ناکامل جهان است که انسان خود را در آن می یابد.

این لحظات همان ابرانطباق های کوانتومی سطح زندگی اند که می‌روند ما را در دو جهان گونه‌گون فرود آورند، جهان هایی با سناریوهایی کاملاً متفاوت.

یکی از دوستان تعریف می‌کرد که در بزرگراه تلفن همراهش بارها و بارها زنگ خورده و او نسبت به آن بی اعتنا بوده است. بعد از دقایقی با توجه به اینکه جاده پیش روی خود را باز و خلوت ارزیابی می کرده است نیم نگاهی به گوشی خود می اندازد و هنگامی که سر را بالا می گیرد می‌بینند که قطاری از خودروها در مقابل وی توقف کرده اما او همچنان با سرعت بالا در حال راندن است. یک لحظه نگاه کردن به چیزی غیر از جاده او را در جهان دیگری قرار داده بود. او خوش شانس بود که توانسته بود خود را با زحمت زیاد از مهلکه رهانده و از تصادف جلوگیری کرده و به موجب آن در آن جهان پر مصیبت دیگر فرود نیاید اما آیا همه نیز مثل او خوش شانس اند.

بگذریم! این مثال فقط یک مورد برای بهتر فهمیدن ماجرا بود. مسائل حتماً لازم نیست که اینگونه بیشینه رخ دهند. گاهی این جریانِ تفاوت‌ها در ساده ترین مسائل خود را نشان می‌دهد و حتماً لازم نیست که رویداد سهمگینی همچون تصادف ما را از این جهان بیرون کرده و به جهان دیگری تبعید کند.

یک دقیقه دیگر مشخص نیست که جهان چه قسم بازی برای ما در نظر گرفته باشد. آیا ما همچنان از آن رنج فزاینده خواهیم شکست و یا اینکه در چشم بر هم زدنی در مسیر آرامش قرار خواهیم گرفت؟! آیا آرامش ما طولانی است و یا اینکه در چشم بر هم زدنی رنج مهمان روان ما خواهد شد؟!

هیچ کس نمی داند.

۱۲۶۳۱

امتیاز شما به این نوشته

0

0

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حب مهرداد
حب مهرداد
2 سال قبل

کاملا موافقم. هر لحظه آبستن دنیای دیگری است

شعله قهرمانی
شعله قهرمانی
2 سال قبل

من هم با شما موافق و هم داستام،؛ زیرا زندگی فراز و نشیب داشته و همیشه ثابت نیست و پر از اتفاقات غیر قابل پیش بینی اعم از خوشایند و ناخوشایند است. ضمن آنکه گاها مواجهه با برخی حوادث مثبت و خوب هم، می تواند تلخ و نا مقبول باشد.