دی داد

موقعیت:
/
/
دوستان مسن تر از ما (242-010)
راهنمای مطالعه

برچسب و دستبندی نوشته:

نویسنده: دی داد

1398-07-24

دوستان مسن تر از ما (242-010)

جوانترها را توصیه می کنم که با پیرترها دوستی کنند زیرا که این دست دوستی ها درس های بسیاری برای ایشان در پی خواهد داشت. من همیشه در طول زندگی با همسن و سال های خودم ارتباط چندانی نداشتم. دوستان من یا بسیار از خودم جوانتر بودند یا که خیلی خیلی مسن تر.

در ابتدای کودکی دوستانم از من خیلی خیلی کم سن تر بودند زیرا که دوست داشتم به آن ها راه و رسم زندگی را بیآموزم. بعد از آن (بویژه پس از فراغت از تحصیلات متوسطه) دوستان من افرادی شدند که شاید دو برابر من بیشتر سن داشتند. دوستی با این رِنج سنی سبب شد که من به زیر و بم زندگی زودتر از همنسلان خود پی ببرم.

این اتفاق برای من اتفاق خجسته ای بوده است از این رو مایلم که آن را به افراد جوان تر از خودم توصیه کنم. لطفا رفته و با کسانی دوست شوید که همسن والدین شما باشند. البته نه اینکه صرفا با چنین افرادی معاشرت کنید اما حداقل دو، سه نفری از دوستان خود را از این رِنج سنی انتخاب کنید.

داشتن دوستانی بسیار مسن تر از خودمان سبب می شود که بتوانیم به آینده ی خود نگاه کنیم. اگرچه ممکن است انسان های متفاوت در مسیر زندگی با چالش های متفاوتی دست به گریبان شوند اما بیش از هشتاد درصد مسیر زندگی همه ی ما شبیه به هم است.

موفق ترین ها و ناموفق ترین ها فقط در 20 درصد زندگی متفاوت عمل کرده اند. بودن با افراد مسن تر از ما (با هر جایگاه اجتماعی) کمک می کند که بفهمیم مثلا در پنجاه و چند سالگی و یا شصت و چند سالگی، داشتن یا نداشتن چه چیزهایی واقعا دستاورد یا شکست محسوب می شود. آنگاه از همین حالا برای آن موقع برنامه ریزی کنید.

12451

امتیاز شما به این نوشته

0

0

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها