دی داد

موقعیت:
/
/
منتورشیپ (229-010)
راهنمای مطالعه

برچسب و دستبندی نوشته:

نویسنده: دی داد

1398-06-28

منتورشیپ (229-010)

مِنتور به کسی گفته می شود که همچون یک مربی و مشاور نشان دهنده ی راه بهتر در راستای نیل به کامیابی در یک عرصه ی خاص است. منتور نه تنها مشاوری دانا و حاذق است بلکه از طرف فرد مشاوره گیرنده عمیقا مورد اعتماد و احترام است. منتور کسی است که خودش در حوزه ی مزبور پیشتر به کامیابی های درخشانی نایل آمده است.

بطور مثال اگر کسی در حوزه ی تحقیق علمی نقش منتور را برای کس و یا کسانی دیگر بازی می کند، او خودش لازم است که محقق موفقی باشد. او خودش بخش زیادی از راهِ منتهی به کامیابی در عرصه ی تحقیق را قبلا به نیکویی تمام طی نموده است و اکنون در جایگاهی است که کمک کند تا دیگران نیز این راه را به سلامتی طی کرده و به جایگاه رفیعی نایل آیند.

در ادبیات عرفانی ایرانی «فردِ مُرید و سالک» نیازمند «پیرِ مُرادی» است که «راه و رسم منزل ها» را به وی آموزش دهد تا او که فردِ بی تجربه ای است دچار مخاطرات طی طریق در مسیر نشود. این همان چیزی است که منتورشیپ نامیده می شود. فرد باتجربه فرد بی تجربه را همراهی می کند و ضمن آموزش ها شرایطی را مهیا ساخته تا او نیز به سلامت از پس این مسیر پرمخاطره و طولانی برآید.

من با جنبه های مرتبط با سرمایه های انسانی این قضیه کاری ندارم. هدف من در اینجا اشاره به نقش مهم منتورها در عرصه ی کارِ دل و حرفه ای گری منتج از آن است. همه ی ما برای انجام بهتر کار دل خود که نتیجه اش تاثیرگذاری و باقی ماندن است به منتور نیازمندیم. پس منتور و مربی خود را هرچه سریعتر از میان سرآمدان عرصه ی کاری خود پیدا کنید.

12437

امتیاز شما به این نوشته

0

0

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها