دی داد

موقعیت:
/
/
غرور ایرانی (212-010)
راهنمای مطالعه

برچسب و دستبندی نوشته:

نویسنده: دی داد

1398-06-10

غرور ایرانی (212-010)

چند دهه ای است که از جهت مشکلات سیاسی این کشور، باوری نزد مردم شکل گرفته است که غیرایرانی ها (بویژه مردمان آن قسمتی از جهان که غرب نامیده می شود) ایرانی ها را تروریست قلمداد می کنند. صدالبته که رسانه ها در نشان دادن چنین تصویری از مردم ایران فعالیت هایی انجام داده اند اما من می خواهم خاطرنشان کنم که این مسئله هرگز آن شدت و حدتی را که عده ای خیال می کنند، ندارد.

من در کنار فعالیت پژوهشی ام، بیش از یک دهه است که به فعالیت ترجمان شفاهی همزمان و غیرهمزمان در رویدادها، جلسات و سفرها مشغول بوده ام. این فعالیت سبب شده است که با مردمانی از چند ده ملیت مختلف دنیا در ارتباط نزدیک کاری و دوستی بوده باشم، مردمانی از جنوب شرق دنیا تا شمالغرب آن.

می توانم به جرات ادعا کنم که صد در صد تمامی این افراد بمجرد دانستن ملیت ایرانی من شروع به تعریف و تمجید نمودن از سرزمین ما کرده اند. این افراد (که البته از قشر تحصیل کرده ی مردمان جوامع خود بوده اند) هرچقدر جاافتاده تر و داناتر بوده اند بیشتر ایران را ستایش نموده اند: فرهنگ ایران، تاریخ ایران، علم و هنر ایران، طبیعت ایران و خیلی چیزهای دیگر مرتبط با ایران. صدالبته که این برخورد با ایران ریشه در وقایعی دارد که ایشان از جهت سواد و مطالعات خود بدآن واقف شده اند.

من هرگز بعنوان یک ایرانی بتوسط غیرایرانی ها (حداقل در مواجهه ی مستقیم) تحقیر نشده، بلکه ستایش نیز شده ام. اگر زمانی کسی از بابت ملیت ایرانی شما، به شما بی احترامی کرد مطمئن باشید که از قشر کم سواد و ناآگاه جامعه ی خودشان است که به این راحتی ها تحت تاثیر جو سیاسی رسانه ها قرار می گیرد.

12416

امتیاز شما به این نوشته

0

0

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها