دی داد

موقعیت:
/
/
غلو بازاریابان (199-010)
راهنمای مطالعه

برچسب و دستبندی نوشته:

نویسنده: دی داد

1398-05-01

غلو بازاریابان (199-010)

«پدر علم دیجیتال مارکتینگ ایران!!! مادر علم برندسازی ایران!!! این عبارات جعلی دیگر چیست؟! نه دیجیتال مارکتینگ علم است و نه برندسازی!!! علم تعریف خودش را دارد. پای علم را در فعالیت های تبلیغاتی خود وسط نکشید.

ضمنا پدران و مادران حوزه های مختلف علم، چند نسل پس از فعالیت های ارزشمند تحقیقاتی شان به این عناوین مفتخر شده اند، نه دو، سه سال پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه… این هم گویا استراتژی جدید بازاریابی است. خود را در مقابل مخاطب آگاه به سخریه و ریشخند نگیرید و واژه ی علم را هم بی جهت استفاده نکنید…»

این نوشتار کوتاهی بود که در شبکه ی جهانی متخصصین (لینکتین) در واکنش به رویکردهای مبالغه آمیز بازاریابی بشکل چابک و ضربتی منتشر نمودم. فارغ از اینکه من معمولا به کسی اجازه نمی دهم که بخواهد در رابطه با مسئله ی مهم علم گزافه گویی کند، علت اصلی این واکنش نسبتا تند من، آگاهی بخشی در این باب بود که مخاطبین گول بلف های بازاریابانه ی این چنینی را نخورند.

یکی از تکنیک های رایج در بازاریابی بحث غلو کردن در باب افتخارات است. نخستین واحدِ …، نخستین تولیدکننده ی …، اولین شرکتِ … .

به یاد دارم که در سال های نوجوانی در تبلیغات تلویزیونی شاهد بودیم که چند شرکت تولید کننده ی محصولات خوراکی و یا محصولات شوینده و غیره در یک محصول مشابه خود را اولین واحد تولید کننده معرفی می کردند. گویا آنان نیز خود را پدر و مادر آن محصول فرض می کردند و به دنبال اثبات برتری و قدرت خود بودند.

12402

امتیاز شما به این نوشته

0

0

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها