دی داد

موقعیت:
/
/
سرماخوردگی تابستانه (135-010)
راهنمای مطالعه

برچسب و دستبندی نوشته:

نویسنده: دی داد

1398-03-23

سرماخوردگی تابستانه (135-010)

سرماخوردگی یک بیماری موذی و نه چندان خوشایند است. میزان ناخوشایندی این بیماری زمانی به اوج می رسد که در فصل تابستان رخ دهد. شاید کمتر کسی فکر کند که اصلا این بیماری در فصل گرم نیز رخ دادنی است، اما واقعیت این است که این بیماری در تابستان هم سر و کله اش پیدا می شود.

ناراحتی های منتج از بیماری سرماخوردگی در فصل تابستان به توان می رسد و این مسئله در اثر مکانیسم عملکرد ویروس سرماخوردگی است. همانطور که می دانید سرماخوردگی با تب همراه است. تب نشان می دهد که بدن در حال مبارزه با عوامل خارجی (در اینجا ویروس سرماخوردگی) است. برای فروکش کردن تب لازم است که دمای محیط و بدن فرد پایین آورده شود. این اقدام در فصل گرم به سختی انجام می شود.

علاوه بر این با توجه به تعریق بیشتر بدن در فصل گرما، بدن آب لازم برای فعالیت های مقابله ای با ویروس را در اختیار نخواهد داشت. تشنگی تابستانه نشان دهنده ی پایین بودن میزان آب موجود در بدن است و در زمان تشنگی، بدن بشکل مناسب قادر به مبارزه با عوامل خارجی نخواهد بود.

مسئله ی دیگری که بیان آن حایز اهمیت است، تغییرات دمایی است. در این فصل اختلاف دما بین محیط های سربسته و محیط های باز زیاد است. فرد مداوما از فضای خنک درون ساختمان به فضای گرم خارج از ساختمان و بالعکس رفت و آمد می کند و همین تغییرات دمایی وی را بیشتر گرفتار عوارض تشدید شده ی سرماخوردگی می کند؛ هرچند که خودِ سرماخوردگی ربط چندانی به هوای سرد ندارد…

12313

امتیاز شما به این نوشته

0

0

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها