دی داد

موقعیت:
/
/
ثروتمندان جهان سومی (108-010)
راهنمای مطالعه

برچسب و دستبندی نوشته:

نویسنده: دی داد

1398-02-25

ثروتمندان جهان سومی (108-010)

ثروتمندان کشورهای جهان سومی رفتارهای عجیب و غریب خاصی از خود بروز می دهند. {نکته: عبارت جهان سومی در اینجا معنی فنی و تخصصی خود را نداشته و شکل عام آن مدنظر من است و آن شکل دلالت کننده بر هر کشوری است که یا توسعه نیافته و یا اینکه در مسیر توسعه یافتگی خیلی خیلی در ابتدای راه است.} عرض کردم که این ثروتمندان کارهای نابالغانه ای از خود نشان می دهند.

با عنایت به این مسئله که کشورهای جهان سومی معمولا از نظر قانونی و اقتصادی دچار فَشَلیسم جدی هستند، ثروتمندان آن ممالک نیز معمولا افراد ریشه داری نبوده و بیشتر پول های خود را بشکل رانتی و از سر وابستگی به جریان های سیاسی و زدوبندهای دیگری از این دست به چنگ می آورند. مثلی قدیمی می گوید که باد آورده را باد می برد و دراینجا «باد بُردن» دلالت بر نحوه ی عجیب مصرف این درآمدها می کند.

آن ها ماشین هایی بسیار گران قیمت را در شهرهایی می رانند که درصد زیادی از مردم در زیر خط فقر مطلق زندگی می کنند! آن ها خانه هایی گران قیمت در میان زاغه ها بر پا می کنند و حتی توالت هایشان را نیز از طلا می سازند! پول زیادی را صرف تجملات بیخودی کرده و به دنبال به نمایش گذاشتن ریخت و پاش های خود هستند. جشن های ازدواج بسیار گران بر پا می کنند و یا عمیقا درگیر زر و زیورهای ظاهری می شوند.

با توجه به اینکه تجمل گرایی در کشورهای جهان سومی بیداد می کند (و این دو گویا توامان رابطه ی مستقیمی با بی خردی بشری دارا هستند)، ثروتمندان در ممالک سیرک مانندِ جهان سومی، همچون دلقک هایی مضحک روزگار به ناخوشی سپری می کنند. (دور از جون دلقک)

12278

امتیاز شما به این نوشته

2

0

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها