دی داد

موقعیت:
/
/
ایرانیِ این روزها – دو (043-010)
راهنمای مطالعه

برچسب و دستبندی نوشته:

نویسنده: دی داد

1397-08-27

ایرانیِ این روزها – دو (043-010)

آقایی به من می گفت که هر زمان از جمعی جدا می شود، شروع می کند به فحاشی کردن های زیرلب نثار تمامی اعضای جمع! وقتی علت این رفتار را از او جویا شدم، گفت می خواهم که با آن ها بی حساب شوم، چون مطمئن هستم که حالا مشغول بدگویی کردن راجع به من هستند. او همچنین می گفت که در همه ی جمع ها همه در حال بدگویی و زیرآب زدن هستند، پس من نبایستی که از قافله عقب بمانم.

وقتی مثل یک ماشین سخنگو بدون هرگونه تدبری این جملات را یکی پس از دیگری بر زبان می راند، سکوتی عمیق بر من مستولی شده بود، فقط او را نظاره می کردم و دلم می خواست که هر چه سریعتر این گفتگو به پایان برسد. او حرف هایش را زد و رفت و من همچنان فکر می کردم که آیا هم اکنون نیز در حال فحاشی زیرلب نسبت به من است یا که خیر!

مردم این روزها نسبت به هم بدبین شده اند. عمدتا در این خیالات به سر می برند که دیگری به دنبال سوءاستفاده از آنهاست. یکی دیگر از آشنایان که در بالا و پایین شدن های قیمت خانه پول خوبی به جیب زده بود، کاملا منزوی و بداخلاق شده بود. او ادعا می کرد که همه ی دوستانش را رها کرده زیرا که احتمالا آن ها او را بخاطر پول هایش می خواهند به بخاطر خودش!

به او گفتم که اگر کسی بخاطر پولت از تو سوءاستفاده می کند، خودت مقصر هستی نه آن ها. او گفت که بلی! بخاطر همین مسئله است که با همه شان قطع رابطه کرده ام! شگفتا! شاید علت اصلی این بی اعتمادی ها مشکلات اقتصادی باشد، شاید هم مشکلات اجتماعی. اما در کل اینکه این روزها، جمع های ما ملتهب اند…

12190

امتیاز شما به این نوشته

0

0

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها