دی داد

موقعیت:
/
/
عدد آخر (102-003)
راهنمای مطالعه

برچسب و دستبندی نوشته:

نویسنده: دی داد

1395-01-02

عدد آخر (102-003)

خیلی ها بر این باورند که چیزی بعنوان “عدد آخر” وجود ندارد. سیستم عددسازی می تواند هر عدد پیشنهادی را با یک جمع کرده و به چیزی بزرگتر از هر پیشنهادی نایل آید ولی من ایرادی در این مسئله می بینم و بر این باورم که می توان عددی بعنوان “عدد آخر” داشت.

عدد آخر یک قرارداد است و می تواند هر عددی باشد. اگر عددی بعنوان عدد آخر قرارداد شد، آنگاه دیگر نمی بایست که آن عدد را در سیستم عددسازی وارد نمود. همانطور که در حال حاضر، تقویم جهانی آغازی قراردادی دارد، سلسله ی اعداد نیز می بایست در نقطه ای قراردادی به پایان خود رسد. البته این قرارداد شرایطی دارد و قاعدتا نمی توان یک عدد کوچک (مثلا 100) را بعنوان عدد آخر در نظر گرفت. مهمترین ویژگی این عدد (عدد آخر)، بزرگی آن است.

عدد آخر ضرورتا می بایست یک عدد بسیار بسیار بسیار بزرگ باشد. بزرگی این عدد از آنجایی لازم است که ما در محاسباتِ خود نسبت به جهان با مشکل مواجه نشویم. خصیصه ی بعدی که نیز برای قرارداد نمودن این عدد لازم است، ویژگی ضابطه مند خلق آن است. این مسئله بدآن معناست که این عدد نمی بایست محصول یک فرض ساده باشد، بلکه بهتر است برای ایجاد آن، فرآیندی معرفی گردد.

در نظریه ی ریاضیات تجربی، اصلی وجود دارد تحت نام اصل پیدایش که بتوسط آن می توان صفر را به یک مبدل نمود. ما از همین ضابطه استفاده کرده و یک عدد انفجارا بزرگ را خلق می کنیم. این عدد 265536 می باشد. مشخص است که این عدد هر دو ویژگی فوق را برای معرفی شدن چونان عدد آخر، داراست.

از اینرو در اینجا بعنوان عدد آخر یا همان عدد حاصله از اصل نهایت معرفی می گردد. با استفاده از این عدد می توان امیدوار به حل بسیاری از معضلات کنونی علم ریاضیات بود که پای آن ها به عالَم فیزیک نیز باز شده است.

امتیاز شما به این نوشته

2

0

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حمید
حمید
8 سال قبل

سلام این عدد از کجا آمده لطفا توضیحی در مورد آن بدهید.

admin
admin
8 سال قبل
پاسخ به  حمید

درود بر حمید ب. (حُب مهرداد) گرامی،
در نظریه ی ریاضیات تجربی ضابطه ای را معرفی کرده ام تحت عنوان ضابطه ی پیدایش. این ضابطه در صورت پذیرش و استدعاء ذاتی (Recursion) خود می تواند پس از 6 مرحله منتهی به خلق چنین عددی گردد که عدد بسیار بسیار بسیار بزرگی است. بر پایه ی متدوال 10، این عدد تقریبا برابر با 10 به قوه ی 22000 است.
برای رسیدن به درکی جامع از ضابطه ی پیدایش، پژوهشگر می بایست که مفاهیم اولیه ی نظریه ی مجموعه ها را بشکل اجمالی بداند. با توجه به دانش کافی شما در عرصه ی ریاضیات، توصیه می کنم که مقالات ریاضیاتی دفتر سوم را به ترتیب در این لینک مطالعه فرمایید:
http://www.daydaad.com/?page_id=386
اگر بعلت ضیق وقت این امکان را ندارید، برای حصول پاسخ اجمالی توصیه می کنم که صرفا به مقاله ی ذیل از اینجانب اکتفا کنید:
http://www.daydaad.com/wp-content/uploads/2016/03/003-037.pdf
با سپاس از پرسش های راهگشای جنابعالی…
منتظر دیگر نظرات کارشناسانه ی شما نیز خواهم ماند.
با سپاس فراوان،
دی داد