دی داد

موقعیت:
/
/
تکنیک APBA در مدیریت حملات اضطرابی (192-009)
راهنمای مطالعه

برچسب و دستبندی نوشته:

نویسنده: دی داد

1396-09-10

تکنیک APBA در مدیریت حملات اضطرابی (192-009)

امروز قصد دارم که از تکنیک شخصی خود در مدیریت اضطراب (بویژه حملات حاد آن و همچنین حملات پانیک یا همان هول و وحشت) با شما خوانندگان گرامی صحبت کنم. این تکنیک از 4 مرحله تشکیل شده است که بفراخور نیاز فرد می تواند بشکل چندین باره تکرار گردد. واژه ی APBA یک آکرونیم ساخته شده از سرحرف چهار واژه ی پذیرش (Acceptance)، مثبت نگری (Positiveness)، تنفس عمیق (Breathing Deeply) و عادی رفتار کردن (Acting Normally) می باشد.

اگر فردی که دچار اختلال اضطرابی حاد است در برهه ای گمان کند که در شرف رنج بردن از یک حمله ی عصبی هول و یا ترس اضطرابی است، می تواند از این تکنیک برای آرام کردن خود بهره ببرد:

مرحله ی اول پذیرشِ این حالت است بنحویکه فرد باید بشکل خودآگاه بپذیرد که در حال وحشت کردن است. پذیرش گام نخست در تغییر هر وضعیتی است.

سپس وی می بایست که به تفکر مثبت روی آورد و به خود نهیب زند که این صرفا یک وحشت غیرواقعی و خیالی است و دقایقی بیشتر به طول نخواهد انجامید. تفکر مثبت کمک رسان به رفع این حالت است.

مرحله ی سوم مرحله ی تنفس عمیق است که قسمت اصلی ماجراست جوریکه فرد می بایست از بینی بطور عمیق دم گرفته و پس از 15 – 10 ثانیه (و حتی بیشتر) به آرامی بازدم خود را از دهان بیرون دهد.

مرحله ی چهارم نیز رفتار کردن بقسمی است که انگار اتفاقی نیافتاده است. این مرحله کمک می کند که مسئله ی حمله عواقبی پیدا نکرده و کشدار نشود (و تکرار چندگانه ی این چرخه در صورت نیاز…).

11992

امتیاز شما به این نوشته

0

0

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها