دی داد

موقعیت:
/
/
خشم فرزندان (140-009)
راهنمای مطالعه

برچسب و دستبندی نوشته:

نویسنده: دی داد

1396-07-21

خشم فرزندان (140-009)

گاهی اوقات خشم انسان از والدینش خود را همچون انتقام از خویشتن نشان می دهد. عده ای از افراد (بویژه جوانان) به خود بد می کنند تا از پدر و یا مادر خاطی انتقام گرفته باشند. این بدیهی است زیرا که جوانِ ماجرا می داند که عملا ارزشمندترین دارایی والدین خود است، پس عملا با سرپیچی از فرامین ایشان و حتی تمایل پیدا کردن به انجام کارهای پرخطر تلاش دارد که به والدین خود لطمه وارد آورد.

جوان ممکن است که در اشتغال و یا تحصیل کوتاهی کند. او از پدر و مادر خود خشمگین است و اگرچه خشمش را متوجه خود می سازد اما در غایت امر، این خشم به ضرر والدین تمام خواهد شد.

اگر پسری جوان بعلت رفت و آمد با رفقای خلافکار، ناموجه و ناباب بتوسط پلیس دستگیر شود، نخستین کسی که پایش به این وادی ها باز می شود، پدرِ اوست. پس در این موارد پدر آسیب خواهد دید و پسر اینگونه با ایجاد سوء سابقه برای خودش در حال انتقام گرفتن از پدر است.

دختری که از مادرش بعلت همکاری نکردنِ وی در ازدواج با فرد مورد علاقه اش ناراضی است، هر روز با این و آن دوست شده و یا درگیر روابط جنسی پُرخطر می شود تا مادر خود را بخاطر این کارشکنی شکنجه کند.

فردیکه والدینش در انتخاب رشته ی او فضولی کرده باشند، او با درس نخواندن دیر یا زود از آنان انتقام خواهد کشید.

بطور کلی درصد زیادی از رفتارهای ناسازگار نوجوانان و جوانان، و آسیبی که بعضا ایشان از جهات گوناگون به خود وارد می آورند، در اثر خشم پنهانشان نسبت به والدین است.

#daydaadism

www.daydaad.com

امتیاز شما به این نوشته

0

0

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها