دی داد

موقعیت:
/
/
تعمیرکارنماها (076-009)
راهنمای مطالعه

برچسب و دستبندی نوشته:

نویسنده: دی داد

1396-04-14

تعمیرکارنماها (076-009)

یکی از همسایه های من یک مرد غیرفنی است. نمی دانم که شغلش دقیقا چیست اما می دانم که در رشته ی حقوق بین الملل درس خوانده است. دست هایش را از نزدیک نظاره کرده ام. بسیار ظریف و تمیز هستند. به احتمال زیاد به یک کار اداره ای مشغول است. سیفون دستشویی این خانواده ماه هاست که ایراد دارد. پس از هر بار استفاده از این تجهیز، شنیده می شود که کل بنا خانه شان بلرزد.

نمی دانم مشکل فنی آن کجاست، اما مرد همسایه را عموما دیده ام که به تناوب ابزارآلات فنی، لوله، شیرآلات و غیره در دست داشته و ماهی چند بار درگیر تعمیر کردن آن می شود. اما مشکل همچنان پابرجاست. در ابتدا هم اشاره کردم. او اصلا فنی نیست، اما مسئله ای که ذهن مرا به خود مشغول داشته این است که چرا وی قصد دارد که به تنهایی این کار را بکند؟!

من خودم هم یک انسان فنی نیستم. همیشه به دانشجویانم به شوخی گفته ام که سواد من در کارهای فنی آنقدر کم است که فرق پیچ و میخ را نمی دانم، اما احتمالا تفاوت من با مرد همسایه این است که من این ضعف خود را قبول دارم، ولی گویا که او اینگونه نیست. شاید در مقابل خانواده اش خجالت می کشد که از یک تعمیرکار کارکشته کمک بخواهد. ظاهرا مشکل مالی هم ندارد.

نمی دانم چرا در جامعه، اکثر ما آقایان دوست داریم که شخصیت هایی فنی باشیم و اینگونه خود و دیگران را ماه ها سر کار بگذاریم. هر که را بهر کاری ساخته اند.

#daydaadism

پانوشت: بیایید کلیشه های پوچ را بشکنیم و اگر لازم دیدیم، برای عوض کردن واشر شیرآب نیز تعمیرکار خبر کنیم.

 

1160

امتیاز شما به این نوشته

0

0

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها