دی داد

موقعیت:
/
/
هیچِ فیزیکی (013-003)
راهنمای مطالعه

برچسب و دستبندی نوشته:

نویسنده: دی داد

1394-12-18

هیچِ فیزیکی (013-003)

اقلیدس بر این باور بود که نقطه بُعدی ندارد و چون بعدی ندارد، می توان بینهایت نقطه را در هر خطی جا داد. من بر این باور هستم که در فضا اگر چیزی بعدی نداشته باشد، عملا موجودیتی بر آن مترتب نیست، پس می توان بر این باور بود که اصلا نقطه یک توهم است.

ادامه ی نوشتار درخواستی را در پیوند (لینک) زیر بخوانید:

003-013

امتیاز شما به این نوشته

2

0

اشتراک در
اطلاع از
guest
6 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بهرانی
بهرانی
8 سال قبل

درود بیکران
مقاله بسیار بسیار زیبایی است که بنده چند بار آن را مطالعه نموده ام. موضوع به این پیچیدگی (مفهوم حرکت) و مهمی را به این سادگی و با زبان شیوا بیان کرده اید.
در صحفه دوم (خط یکی مانده به آخر) در قسمتی که نقطه و حرکت را به مثابه ماده و رابطه نام بردید آیا برعکس نیست البته با تعریف جدید از نقطه ( بدون بعد) آیا نقطه از جنس رابطه و حرکت از ماده نیست؟!
در انتها یک خواهش داشتم اگر میشود برایمان از این شکلک ها هم بگذارید که در نوشتار ازش بتوان استفاده کرد.
با سپاس

admin
admin
8 سال قبل
پاسخ به  بهرانی

درود بر سرکار خانم بهرانی!
از تعاریف سرکار عالی حقیقتا سپاسگزارم، قطعا خوبی این نوشتار در گرو تمامی جلساتی است که با شخص شما داشته و از رویکردهای خلاقانه ی شما بهره برده ام.
در رابطه با انتساب نقطه به ماده و حرکت به رابطه، همانطور که به یاد می آورید در جلسه ای با شما تمثیل تصادف را مطرح کردم که در آن جهان متشکل از اشیاء و رویدادهاست. اشیاء همان اتومبیل ها و رویداد همان تصادف است. اگر این تمثیل را در عالم هندسی مورد مداقه قرار دهیم، نیک متوجه خواهیم شد که یک خط رویدادی متشکل از نقاط (مواد) و حرکت آنها (روابط) می باشد.
همچنین جا دارد اضافه کنم که یک حرکت یکسان می تواند بر اشیاء مختلفی اعمال گردد و رویدادهای متفاوتی را رقم بزند.
در رابطه با شکلک ها باید بررسی کنم که از منظر فنی این مهم چگونه می تواند رقم بخورد!
سپاس بابت تمامی نگرگاه های ارزشمند شما همکار گرامی…

حسن
حسن
6 سال قبل

سلام
مقاله فوق العاده ای بود که موجب شد دوباره سراغ برخی افکار و ایده های سال های قبل خود رفته و از این دیدگاه هم در مورد آنها به تفکر بپردازم.
عالی بود…
سپاس از شما
ح. الف (خُر داد)

دی داد
6 سال قبل
پاسخ به  حسن

خرسندم…

مسعود
مسعود
6 سال قبل

درود بیکران
ممنون از مطالب خوبتون .من اتفاقی این سایت رو دیدم و خیلی از مطالب زیباتون رو خوندم و نکته ای که برام جالب بود این هست که شما هم مسایل مربوط به علوم انسانی رو خوب تحلیل میکنید و هم درک جامعی از ریاضیات و علوم پایه دارید.من خودم مهندسی خوندم و هر از گاهی رمان و کتاب های روان شناسی میخونم و میخواستم بگم خیلی وقت بود که دنبال یک نگاه و زاویه ی تازه به برخی مسایل بنیادی بودم و مطالب شما برام ارزشمند و مفید بود ..ممنون

دی داد
6 سال قبل
پاسخ به  مسعود

خوشحالم… از حُسن نظر شما سپاسگزارم…