دی داد

موقعیت:
/
/
در ستایش دلالان (021-009)
راهنمای مطالعه

برچسب و دستبندی نوشته:

نویسنده: دی داد

1396-01-30

در ستایش دلالان (021-009)

آنهایی که دلال اند، عجیب زبر و زرنگ اند. وقتی با ایشان روبرو می شوی، قادر هستند که هستی ات را تماما مورد واکاوی همه جانبه قرار دهند. مردمک چشم هایشان این طرف و آن طرف رفته و در کسری از ثانیه تمام وجوه فیزیکی ات را اسکن می کند.

چشم ها هیچ چیزی را خطی مورد مطالعه قرار نمی دهند. نحوه ی گشتن چشم ها یک گشتن غیرخطی و در ظاهر پراکنده است. این مسئله را آزمایش های روانشناختی زیستی به ما اثبات نموده اند. من با کمک چشم دلالان به این آزمایش و درستی اش باور پیدا کرده ام. مردمک ایشان بشکل کاملا گسیخته ای بر روی موضوع مورد مشاهده جابجا می گردد. آنان می خواهند که همه چیز را بدانند.

حشر و نشر داشتن با ایشان اگرچه در طولانی مدت فرسوده کننده ی روان آدمیانی با جان های آزاده باشد، اما در کوتاه مدت می تواند به پرورش قوایی در انسان منتهی گردد که به حفظ بقاء کمک رسان است. آن ها خیلی از چیزهای مرتبط با کامیابی در شرایط رقابتی را بهتر از سایر انسان ها فهمیده و در عمل به کار می اندازند.

دلالی بنوعی به فعلیت رساندن گرگ وجودی آدمی است. گرگ ها حمله کرده، دریده و می کنند. دلال ها نیز همین رویکرد را دارند. آن ها کمین کرده، جلو آمده و از هیچ، چیزی در می آورند. بنظر من این خصلت اگرچه براحتی قابل نکوهش است، اما شکل اخلاقی آن در رهبری انسان ها نقش بسزایی بازی می کند. گرگ ها در طبیعت با تَرَکُّب بسیار ویژه ای حرکت می کنند و این ترکب در ارتباط با دلال ها، ناخودآگاه برای آدمی تداعی شده و امکانات حیاتی ما را پرورش می دهد.

11801

امتیاز شما به این نوشته

0

0

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Arch
Arch
6 سال قبل

Jaleb bood