دی داد

موقعیت:
/
/
آینه دوست ماست. (007-009)
راهنمای مطالعه

برچسب و دستبندی نوشته:

نویسنده: دی داد

1396-01-22

آینه دوست ماست. (007-009)

یکی از ویژگی های منحصر بفرد آینه ی تخت این است که در تصویری که از چیزها ارایه می دهد، دخل و تصرفی نمی کند. آینه ی تخت چیزها را نه بزرگتر، نه کوچکتر، نه دورتر و نه نزدیکتر نمی سازد. آینه ی تخت هر چیزی را همانگونه که آن چیز هست می نمایاند.

گروهی از انسان ها نیز همین گونه هستند. آن ها تلاش ندارند که تغییری در ما ایجاد کنند. آن ها نه ما را بزرگ می کنند و نه کوچک. آن ها فقط ما را به خودمان می نمایانند و به ما اجازه می دهند که تصویری واقع گرایانه از خود داشته باشیم. آنان ما را تحریف نمی کنند. ایشان به ما اجازه می دهند که از خلالشان به خودمان پی برده و بدین ترتیب جنبه های جدیدی را از ما بر ما فاش می کنند.

وقتی در مقابل یک آینه ی تخت قدی می ایستی، آینه این فرصت را به تو می دهد که بفهمی چه کمی ها و کاستی هایی داشته و اگر که لازم است، آن ها را اصلاح کنی. آینه ی تخت دست و بالی برایت فراهم نمی کند. آینه فقط اطلاعاتی به تو می دهد و سپس این تو هستی که تشخیص می دهی که چه کنی؛ که چگونه مرتب شوی؛ که چگونه خود را بهتر از آنچه که هستی، کنی.

آن انسان های مزبور نیز این گونه اند. آن ها تلاشی برای ایجاد تغییر در ما نمی کنند. آن ها فقط اجازه می دهند که در ایشان خود را ببینیم و اگر لازم بود، خود تغییری در خودمان ایجاد کنیم. این انسان های نیک و شریفِ آینه ای را من دوستان واقعی می دانم. دوستانی که با حضورشان به خویشتن آگاهی ما کمک رسان بوده و کاری می کنند که ما بهتر از آن چیزی شویم که هم اکنون هستیم.

آینه همیشه ما را در بهتر شدن یاری می کند. زین سبب آینه یک دوست است و دوست نیز یک آینه تمام قد…

11784

امتیاز شما به این نوشته

1

0

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پادينا
پادينا
7 سال قبل

“با كس مپيچ بيهده، آيينه اي بجوي!”

دی داد
7 سال قبل
پاسخ به  پادينا

“آینه همیشه ما را در بهتر شدن یاری می کند. زین سبب آینه یک دوست است و دوست نیز یک آینه تمام قد…”