دی داد

موقعیت:
/
/
رویش قارچ گونه ی متخصصین هوش هیجانی (006-009)
راهنمای مطالعه

برچسب و دستبندی نوشته:

نویسنده: دی داد

1396-01-22

رویش قارچ گونه ی متخصصین هوش هیجانی (006-009)

کسی را می شناسم که در عکس هایش با لبخندی باز تا بناگوشها، مُبلّغ هوش هیجانی و عاطفی است و خود را مربی بین المللی این عرصه می داند، آنگاه شاهدیم که در شبکه های اجتماعی در مواجهه با کوچکترین انتقاد بجایی از طرف مخاطبین خود، دچار انفجار شده و خط بطلانی بر تمامی موعظه های همیشگی خود می کشد. این دسته از افراد کم نیستند که حضورشان در عرصه ای صرفا در راستای حل مشکل شخصی خودشان بوده است.

به شهادت تاریخ، بنیانگذاران رشته های زیادی از دانش های مرتبط با سلامت روان، خود افرادی بوده اند که از اختلالات جدی شخصیتی و روانی رنج می برده اند. این انسان های بزرگ در ابتدا به دنبال پیدا نمودن راه حلی برای مشکل شخصی خود بوده و سپس توانسته اند از سرِ این یافته، شاه کلیدی باشند در دستان بشریت برای فایق آمدن بر خیل عظیمی از روان رنجوری ها. این مسئله ی پسندیده ای است که ما از سر یک خودخواهی حرفه ای، دستاوردی را تحصیل کنیم که هم به کار خودمان بیاید و هم به کار هر کس دیگری.

اما مورد این دست عزیزان هوش هیجانی، مسئله ی دیگری است. این ها دستاوردی در علم ندارند. این متخصص نمایان غیرحرفه ای تخصصی ندارند جز گردآوری سطحی یک سری سخنان تکراری الهام بخش از این گوشه و آن گوشه ی تاریخ و سپس بازتکرار سرسام آور آن ها در رنگ ها و طرح های مختلف…

همه ی ما در جریان زندگی انسان هایی را ملاقات می کنیم که تابحال اصطلاحات مثلا-علمی هوش هیجانی یا هر چیز دیگری به گوششان نخورده، آنگاه فقط مشاهده کنید که چگونه با منش آرمانی شان قلب شما را به تسخیر در می آورند. در پرتو عظمت رفتاری این انسان های شریف ظاهرا نامطلع، حقا که نمایش سطحی متخصصین حرفه ای صرفا ترفند شیکی برای سرکیسه کردن دیگران است.

11783

امتیاز شما به این نوشته

0

0

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
س.ح
س.ح
6 سال قبل

بهر حال رویش قارچ مستلزم زمینه هایی ست که مهمترین آن بستر رویش آن است. بیایید بستر روییدن این قارچهای سمی نباشیم!

من
من
4 سال قبل

اساتید به اصطلاح موفقیتی، فان ترین همایش های تاریخ را درین سرزمین برگزار می کنند،،،، تو می تووونی…. هوراااا…..تو توانمندی فقط کافیه خودتو باور کنی. برای این کار بیا و پکیج های ما رو بخرررر…. و داستان بیزینس های بی محتوا ازینجا شروع میشه. پکیج های یکی ازین استادنماها ی چرب زبان، پانزده میلیون تومان هست. پکیج ش چیه حالا؟ کلیپ در کانال تلگرام گذاشتن و حرفای جذاب گفتن. دقیقا سیرک سخنوری. عجب زمانه ای… انسان چقد درمانده شده و به کی ها داره پناه می بره.