دی داد

موقعیت:
/
/
نوزادِ وطن (234-008)
راهنمای مطالعه

برچسب و دستبندی نوشته:

نویسنده: دی داد

1396-01-06

نوزادِ وطن (234-008)

در خلال این روزها وقتی در شبکه های اجتماعی نوشته های خود را بازنشر می دهم، مشاهده کرده ام که خیل زیادی از خوانندگان کارهای من ایرانیان جوانی هستند که در دانشگاه های خارج از ایران مشغول تحصیل بوده و یا اینکه فارغ التحصیل شده و در حال تدریس هستند.

قصد ندارم که با اشاره به این نکته بر این طبل توخالی بکوبم که ایرانیان باهوش ترین مردم جهان بوده و چه و چه، بلکه هدفم از اشاره به این مسئله این است که نشان دهم چه تعداد کثیری از ایرانیان در حال تحصیل و زندگی در کلاسِ جهانی و سطح استانداردهای روز هستند.

همواره همگان از سیستم آموزشی ضعیف ایران در پرورش دانشجویان شکایت کرده و ما می دانیم که در چند دهه ی اخیر رتبه ی دانشگاه های ما در مقایسه با دانشگاه های دیگر کشورهای جهان رتبه ی بسیار بسیار ضعیفی بوده است.

با عنایت به این مسئله اگر زمانی فرصتی فراهم آید که ایرانیان بخواهند این کشور را از نظر علمی و بالتبع آن اجتماعی و فرهنگی ترقی دهند، بگمانم اولین کاندیداهای این تحولات مثبت همین خیل عظیم تحصیل کردگان در بهترین مراکز آموزشی دنیا هستند که می بایست قافله ی این تحولات را هدایت کنند.

گاهی حاملگی بیرون از رحم مادر رخ می دهد. اگرچه در عمده ی موارد نوزاد از بین می رود اما شاید گاهی بتوان به زنده بودن آن امیدوار ماند. مادر وطن هم دچار یک حاملگی خارج از رحم شده تا اینکه روزی شاید این طفل زاده شده و به آغوش مادر افتد تا هم از سرچشمه ها بنوشد و هم عصای دست وی باشد.

11744

امتیاز شما به این نوشته

0

0

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها