دی داد

موقعیت:
/
/
تلاش و امیدواری (225-008)
راهنمای مطالعه

برچسب و دستبندی نوشته:

نویسنده: دی داد

1396-01-05

تلاش و امیدواری (225-008)

تلاش و امیدواری لازم و ملزوم یکدیگر هستند بنحویکه فقط آنکس که تلاش می کند می تواند امیدوار باقی بماند.

بعنوان مثال برای هر محققی دیده شدن در عرصه ی فعالیتش مسئله ای مطلوب و ضروری است، پس هر محققی امید به دیده شدن دارد. اما قطعا نمی توان هیچ نکرد و صرفا امیدوار بود. گویا تنها آنکس که تلاش می کند می تواند امیدوار هم باشد. من بعنوان یک محقق زمانی می توانم امیدوار به دیده شدن باشم، اگر و فقط اگر، نخست تلاش خود را برای پژوهش و فراهم آوردن نتایجی مصروف داشته باشم.

همیشه تلاش است که شعله ی امید را در نهاد من روشن نگاه می دارد. هر روز صبح من با این امید از خواب بیدار می شوم که گویا کارهایم شب قبل محل توجه افرادی تاثیرگذار در حوزه ی فعالیتم قرار گرفته اند. اگر من کاری نکرده بودم، شب قبل چیزی نمی توانسته که دیده شده باشد و بالتبع صبح بعد، روز من بدون هر گونه امیدی می آغازیده است.

بنظرم افرادی که در کار خود امید را از دست می دهند، آن هایی هستند که تلاشی نیز مصروف نداشته اند. باز تکرار می کنم که امیدواری ملازم نوعی تلاشگری است. متفکرین زیادی به این اصل اشاره کرده اند که نیروی پیش بران ما در زندگی نیرویی است که از امید حاصل می آید.

اگر این اصل را بپذیریم، حال می بایست توجه کنیم که امید خود به خود حاصل نمی شود، بلکه شاید بتوان آن را محصول جانبی تلاشگری دانست. تلاشگری و امیدواری دو متغیر همبسته در راستای نیل به مسئله ی شادی در بستره ی زندگی بشری هستند.

11735

امتیاز شما به این نوشته

0

0

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها