دی داد

موقعیت:
/
/
تقویت اراده با اراده (201-008)
راهنمای مطالعه

برچسب و دستبندی نوشته:

نویسنده: دی داد

1395-12-18

تقویت اراده با اراده (201-008)

اراده از آن دست مقولاتی است که آن را می توان فقط بمدد خودش تقویت ساخت. برای داشتن اراده ای قوی می بایست که مداوما اراده کرد و این اراده کردن های متوالی هستند که اراده را قوی می سازند.

پیش می آید که در جریان زندگی می دانیم که می بایست کاری را انجام دهیم اما توامان می دانیم که حوصله ی انجامش را نداریم. برای تقویت اراده دقیقا می بایست که در همین لحظات بغرنج اراده کرد. این ها دو رکن اصلی پرورش اراده هستند. تکرار می کنم: علم به لزوم انجام کاری و همچنین علم به اینکه حوصله ی انجام کار را نداشته و مایلیم که آن را بعدا به انجام رسانیم. عنصر اراده می بایست که در این برهه بجنبد.

آنگاه پس از برهه ای مقتضی فرد مزبور متوجه خواهد شد که حال اراده کردن برایش راحتر است. او می تواند براحتی علیرغم میل باطنی اش به تنبلی و به تعویق انداختن کارها، بلند شده و کار مزبور را به انجام رساند. چنین فردی در نزد دیگران همچون فردی با اراده شناخته می شود زیرا که آن ها می بینند که وی قادر است در مکان و زمان درست به انجام آنچه که درست است مبادرت ورزد، مبادرتی که عموما بی درنگ تحقق می یابد.

افراد با اراده آن هایی هستند که بقول عمده ی مردم “کارها با ایشان ساده می گردد”. اراده این شانس را مهیا می کند که از جریان زندگی بیش تر و بیش تر لذت ببریم زیرا انجام کارهایی که دوستشان داریم صرفا در پرتو انجام کارهایی که لازم اند اما دوستشان نداریم، به ما لذت می دهد.

امتیاز شما به این نوشته

0

0

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها