دی داد

موقعیت:
/
/
شعاع نور و سایه ی پرده (178-008)
راهنمای مطالعه

برچسب و دستبندی نوشته:

نویسنده: دی داد

1395-12-02

شعاع نور و سایه ی پرده (178-008)

پیش می آید که در زندگی تغییراتی ناخواسته و سترگ را از سر بگذرانیم. مثلا مکان زندگی ما عوض می شود جوریکه مجبور شویم خیلی از داشته های زندگی خود را گذاشته و بجای دیگری نقل مکان کنیم. تغییر عمدتا مسئله ای استرس زاست و اگر کسی نتواند خود را بخوبی با تغییرات و محیط جدیدش وفق دهد، به احتمال زیاد دچار اختلالات خلقی بویژه افسردگی گردد.

در این احوال زیاد پیش می آید که یاد گذشته کرده و با سیر در خاطراتمان لحظاتی خود را به خوشی های آن دوران ها نزدیک تر کنیم. اما خاطره بازی اگرچه علاج رهایی کوتاه مدت است، اما گویا درمان قطعی این دلتنگی ها نیست. صرف نظر از اینکه آیا دلتنگی درمان قطعی دارد یا که خیر، من پیشنهادی دارم که مایلم در اینجا با سایرین در میان گذارم.

به گمان من رقم زدن تجربیات مشترک در فضای جدید با فضای مطلوب قبلی، راهی برای فروکش دادن این احساس دلتنگی است. این تجربیات مشترک می توانند هم انجام اموری مربوط به برنامه های روزانه بوده و یا حتی مرتبط با در معرض جنبه های مشترک قرار گرفتن باشند…

عطر نان، سردی آب نوشیدنی، گرمای آشپرخانه و خیلی چیزهای دیگر هر جا که ما باشیم متعلق به ما هستند. گاهی شنیدن صدای پرنده ها کاری می کند که فکر کنیم خانه آنجاست زیرا که سابقا آن را در خانه ی خود می شنیده ایم.

“انگار نه انگار که من اینجا غریبه ام، شعاع نور و سایه ی پرده بر روی دیوار، کاری می کنند که گمان کنم، همواره همینجا بوده ام…”

امتیاز شما به این نوشته

0

0

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
س.ح
س.ح
7 سال قبل

عنوان فیزیکی
درون مایه ای روانشناسانه
با قلمی ادبی
بی نظیر است حقا?