دی داد

موقعیت:
/
/
جریان (118-002)
راهنمای مطالعه

برچسب و دستبندی نوشته:

نویسنده: دی داد

1395-05-13

جریان (118-002)

در جهان آغازی در کار نیست. هر آنچه که در جهان است، امتداد است و بس! جهان چیزی جز حرکت ماده نیست. حرکتی جاری که زمان از دل این جریان زاده می گردد. جهان چیزی جز جریان حرکت ماده نیست. حرکتی که ذات بنیادین جهان است. حرکت چیزی جز جریان نیست. جهان چیزی جز جریان نیست. همه چیز جریان است. جریانی بدون آغاز و برای همیشه ممتد!

اگر با ذهن بشری به جهان بنگریم و کوچکترین حرکت قابل ادراک آن (بدون چشم مسلح) را کوانتوم حرکت جهان بنامیم، در هر کوانتوم از این حرکت، جهان تصویر متفاوت و منحصر بفردی از خود را به ما نشان می دهد. هیچ دو کوانتوم حرکتی شبیه به هم نیستند. تمامی لحظات جهان (به زبان ساده تر) منحصر بفردند و چون منحصر بفردند، واقعی هستند.

در جهان هیچ دو چیز کاملا هم شکلی وجود ندارد. این همانی، پنداری واقعی و این-جهانی نیست. اگر همه چیزهای اطراف ما کیفیت مشابهی را داشته باشند، انگار که آن کیفیت اصلا وجود ندارد. اگر همه چیزهای این جهان یک سانت بزرگتر شوند (حتی مترها) آنگاه انگار که افزایش قدی رخ نداده است و از آنجاییکه تمامی لحظات این جهان منحصر بفردند، گویا که هیچ لحظه ی منحصر بفردی وجود ندارد!

پس تو ای آنکه به دنبال لحظه ی منحصر بفردی برای آغاز تغییر در زندگی خود می گردی، بدان که آغازی در کار نیست و لحظه ی منحصر بفرد بیرونی نیز وجود واقعی ندارد، از اینرو از جریانِ امتدادِ تغییر برانگیزِ این جهانی ات، لذت ببر!

امتیاز شما به این نوشته

0

0

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها