دی داد

موقعیت:
/
/
سناریوی خواب ها (051-008)
راهنمای مطالعه

برچسب و دستبندی نوشته:

نویسنده: دی داد

1395-04-14

سناریوی خواب ها (051-008)

بعضی خواب ها آنقدر خوبند که واقعیت هم به آن خوبی نیست، از اینرو شاید بتوان خواب ها را همچون فیلم ها در نظر آورد. فیلم هایی هستند که آنقدر جذاب اند که پس از تماشا کردنشان آرزو می کنیم ای کاش جهان نیز چونان فیلم مزبور سرشار و شگفت انگیز بود.

فیلم ها روایت هایی نه چندان واقع گرایانه از جهان عینی اند. با اشاره به شباهت فیلم ها و خواب ها، قصد دارم که خواب ها را نیز روایت هایی از جهان واقع بنامم. همانطور که هیچ اثری سینمایی بر خود لازم نمی بیند که تماما بر سبیل واقعیت گام نهد، خواب نیز همینگونه رفتار کرده و روایت های خود را آنچنان حکایت می کند که شاید شنیدنی تر از خودِ واقعیت نیز گردند.

برخی خواب ها همچون فکرهای خوب قادرند که پر و بالی برای جسم فروافتاده ی ما شده و ما را بالا کشند. وقتی می نشینیم و برخی از این رویاهای ویژه را مرور می کنیم، افسوس می خوریم که چرا واقعیت زندگی ما بدین دلچسبی رقم نمی خورد! کاش واقعیت نیز می توانست به اندازه ی خواب هایمان برایمان جذاب باشد.

من نسخه ای برای این قسم دردها آماده کرده ام. این نسخه را برای خود و هر آنکس دیگری که می خواهد زندگی اش به اندازه ی خواب هایش دلچسب باشد، توصیه می کنم: بیائیم جریانات مبهم و پیچ در پیچ زندگی واقعی را بر اساس سناریوی خواب های دوست داشتنی مان کارگردانی کنیم. بیائیم تا ببینیم که دلمان می خواهد در دنیای واقعیِ خود چگونه فیلمی را ساخته و با حضور دیگران به تماشا نشینیم…

امتیاز شما به این نوشته

0

0

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها