دی داد

موقعیت:
/
/
عکس ها و فرهنگ ها (050-008)
راهنمای مطالعه

برچسب و دستبندی نوشته:

نویسنده: دی داد

1395-04-14

عکس ها و فرهنگ ها (050-008)

همه می دانیم که در شبکه های اجتماعی مرسوم است که افراد عکس خود را بجهت شناخته شدن بتوسط دیگران در صفحه ی پروفایل خویش قرار دهند و این یعنی نفس بودن در شبکه که یا در آن هستی یا که نیستی و هر چیزی بین این دو سرحد، مضحک بنظر می آید!!! سوای پروفایل های جعلی یا آن هایی که قصد سوء استفاده دارند، برخی ها تمایلی به انجام این کار نداشته و این دلالت بر عدم آشنایی شان با هدف از بودن در شبکه های اجتماعی می کند.

بعلاوه دیگرانی هم هستند که عکس گل و بوته، جک و جانور، در و دیوار و حتی سایرین مشهور را به عکس خود ترجیح می دهند، دیگرانی که قطعا نمی بایست زیاد وقت خود را مصروف آن ها دارید. اما نوشتار پیش رو اشاره به عکس های عجیبی است که خیلی از ما در کمال تعجب آن ها را از نظر گذرانده ایم.

مردی میانسال را می بینم که هشتاد درصد عکس پروفایلش ماشینی است که در کنار آن ایستاده است. خانمی آنچنان یک سگ را بغل کرده که برای یک مخاطب ناآشنا این شبهه پیش می آید که اینجا پروفایل این خانم است یا که آن سگ! دیگرانی هم هستند که با آرایش مهمانی بر روی صندلی آشپزخانه عکس می گیرند و یا کسانی که بدتر از آن ها با بهترین لباس هایشان “ضمن زدن عینک آفتابی” در فضای مُسَقَّف خانه عکس می اندازند!

این افراد قطعا بیش از آنکه جذاب بنظر آیند، خود را از دید مخاطب آگاه به سیاه چال پس زدگی فرو می اندازند. فارغ از اینکه ماشین مدل بالای فوق الذکر متعلق به مردک مزبور باشد یا که همسایه شان، آخر یک انسان فطرتا بی همه چیز که نیاز دارد نداشته های شخصیتی خود را با سه چهار تکه پاره آهن و لاستیک پُر کند، برای کدام بخت برگشته ای جز امثال خودش جذابیت دارد؟!

می گویند “فرهنگ رانندگی در اینجا وجود ندارد”، من می پرسم آیا پیاده سازی فرهنگ استفاده از یک شبکه ی اجتماعی ساده نیز به اندازه ی پیاده سازی فرهنگ رانندگی کار طاقت فرسایی است؟! حقا که اینگونه بنظر می آید!!!

امتیاز شما به این نوشته

0

0

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شهلا سرداری
شهلا سرداری
6 سال قبل

جناب ح.الف (دی داد) با سلام و عرض ادب ، مطلبتون خیلی خوب بود، شاید پس ذهن خیلی از اطرافیانمون که در شبکات اجتماعی هستند مطالب شما نقش بسته بود ولی خوب شما بطور کامل و خیلی خوب بیانش کردید، قطعا فرهنگ سازی از خانواده و از بدو تولد شروع میشه خانواده بعنوان یکی از اصلی ترین و مهمترین پایگاه در جوامع بشری است، امروز اگر بتوانیم بطور مثال در کنار فرزندمان به قوانین راهنمایی و رانندگی هنگام رانندگی عمل کنیم یک قدم بزرگی برداشته ایم. برای رسیدن به این امر فقط باید ابتدا به ساکن از خانواده شروع کرد راه دیگری وجود ندارد.

دی داد
6 سال قبل
پاسخ به  شهلا سرداری

من هم بر همین باور هستم.