دی داد

موقعیت:
/
/
تغییر (100-007)
راهنمای مطالعه

برچسب و دستبندی نوشته:

نویسنده: دی داد

1395-03-19

تغییر (100-007)

(دگرگونی)

تغییر حقیقی آنگونه تغییری است که به بهتر شدن می انجامد وگرنه تغییر در جهت منفی را نمی توانیم تغییری حقیقی بنامیم ولو آنکه واقعا رخ داده باشد. تغییرات هم می توانند تحت نیروهای درونی و هم تحت نیروهای خارجی رخ دهند. هر دو آن ها تغییر خواهند بود اما تغییراتی حقیقی عمدتا ماحصل نیروهای درونی اند.

لئو تولستوی در جایی گفته است: “همه ی آدمیان به دنبال تغییر دنیا هستند اما کمتر کسی به دنبال تغییر خود است.” بیشتر مردمان فکر می کنند که تغییر می بایست اول در دنیای بیرون محقق گردد و سپس آن ها از این تغییر بیرونی بهره مند گشته و به تغییر اندرون خویش بپردازند.

اما تغییرات حقیقی عمدتا راهی برعکس را طی می کنند. این اندرون ما یعنی ساخت آگاهی و الگوهای شناخت ما هستند که اگر با تلاش ما تغییر کنند، می توانند تاثیرات شگرفی در دنیای بیرون ما بگذارند. هرگونه تلاش برای شکستن پوسته ی سخت تخم مرغ می بایست از اندرون تخم باشد و نه از بیرون. هرگونه تغییری از بیرون منتهی به مردن جوجه ی داخل آن خواهد شد.

البته هیچ کس نباید و نمی تواند منکر عوامل زمینه ساز بیرونیِ تغییرهای حقیقی باشد. این بود تغییری حقیقی…

{تغییرات حقیقیِ اندرونی ما، نه تنها ما بلکه دنیای ما و دیگران را نیز بشکل مثبتی متغیر می سازند. / هراکلیتوس: هر چیزی تغییر می کند جز خود تغییر! (نقطه ی تکینگی اندیشه ها)}

امتیاز شما به این نوشته

0

0

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها