دی داد

موقعیت:
/
/
اراده (067-004)
راهنمای مطالعه

برچسب و دستبندی نوشته:

نویسنده: دی داد

1395-01-30

اراده (067-004)

اگر کسی در زندگی طالب تغییر، توسعه ی فردی و کامیابی است، نمی بایست که از عنصر اراده در این کارزار غافل گردد. اینکه ما تصمیم بگیریم، به تصمیم های خود جامه ی عمل بپوشانیم و سرآخر از نتایج تصمیمات خود مستفیض شویم، همگی در گرو پرورش یک گوهر در صدف وجودیمان است: گوهر اراده!

اراده است که یک زیست اخلاقی را واقعیت می بخشد. اراده است که تمامی آن ساخت آگاهی را که بمدد مجموعه ی ذهن – روان خود بدان نایل آمده ایم، عملی می کند. اراده است که آن امر به اخلاقی زیستن را معنا می بخشد. بلی! اراده است.

اراده آن حلقه ی مفقوده ی زنجیر زندگی سعادتمندانه است. اراده است که اگر خاموش باشد، تمامی آن ناخوشی ها به سراغ آدمی می آیند و اگر روشن شود و در اختیار وجدان بشری قرار گیرد به شادی فراگیر برای آدمی منجر می گردد.

اراده آن کلید خاموش – روشن دستگاه زیست اخلاقی بشر است. اراده نبایستی که در راه کمالخواهی بشر به دست فراموشی سپرده شود. بدون اراده آدمی به یک شی مبدل می گردد و در دستان هوا و هوس محیط بی اختیار به این سو و آن سو کشیده می شود.

بدون اراده ما بسادگی مستغرق اندیشه های غریزی شده و همچون یک برگ پوسیده در دستان باد بالا و پایین شده و نهایتا از سر تصادف در جایی فرو خواهیم افتاد و سپس منتظر باد دیگری نشسته تا ما را بلند نموده و سفر دیگری را برایمان رقم بزند.

بدون اراده، “ما”؛ “ما” نیستیم. این قدرت اراده است که این برگ پوسیده را به عقابی چالاک و بلندپرواز مبدل می سازد و فرمان زندگی را به دستانمان داده تا خود مسیر را انتخاب کنیم. حقّا که علت اصلی تمامی مشکلات مرتبط با کامیابی های بشر، مشکلات مربوط به اراده است…

امتیاز شما به این نوشته

0

0

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها