دی داد

موقعیت:
/
/
تاثیر (060-004)
راهنمای مطالعه

برچسب و دستبندی نوشته:

نویسنده: دی داد

1395-01-30

تاثیر (060-004)

با دوستی که در جوانی به مال و منال خوبی رسیده است در حال گفتگو بودم. می گفت که قصد دارد تمامی زندگی خود را فروخته و به منطقه ای آرام در شمال کشور برود و در ویلایی تا پایان عمر در کنار کار کشاورزی – تفریحاتی به دور از هیاهوی شهرهای آلوده به زندگی آرامی بپردازد.

رویکردش را که تقریبا شبیه به رویکرد خود من است تحسین کردم و در حواشی بحث توصیه هایی را برای کامل تر شدن این سبک زندگی برایش بازگو نمودم که قصد دارم در این جا با خوانندگان نیز به اشتراک بگذارم. یک زندگی کامل بدون شک از هفت مرحله ی مختلف تشکیل می شود. این مراحل بترتیب عبارتند از: 1. کسب دانش، 2. کسب تجربه، 3. کار معاش، 4. استقلال، 5. یار زندگی، 6. کار دل و 7. تاثیر.

این بدان معناست که اگر کسی کامل زندگی کرده باشد، تمامی مراحل فوق را بترتیب طی نموده و به غایت زندگی خویش یعنی تاثیر بر بشریت نایل می آید. همه ی ما روزی به جایی می رسیم که گمان می کنیم می بایست چیزی بدانیم، این مرحله که در جوامع عمدتا در مدارس و دانشگاه ها طی می شود، مرحله ی کسب دانش است. سپس این دانش در عرصه ی عمل بشکل تجربی و مهارتی قوام پیدا کرده و عمیق می گردد و این مرحله چیزی نیست جز کسب تجربه.

حال بمدد این دانش و تجربه آدمی به کار معاشی مشغول می گردد و از آن ارتزاق می کند. سپس با عایدی حاصل از کار معاش خود مستقل شده و زندگی انفرادی را قبل از زندگی خانوادگی شخصی تجربه خواهد کرد. حال یار آدمی پا به عرصه ی زندگی می گذارد و زندگی بدین روی تا طبقات بالایی صعود می کند. در این مرحله و فراغت از نیازهای اولیه است که بشر به فکر کار دل خود یعنی رسالت خویش می افتد و با پرداختن به آن در کنار سایر امور معاشی به خود-شکوفندگی و تاثیر نایل می گردد که غایت زندگی هر فردی خواهد بود…

امتیاز شما به این نوشته

0

0

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Sam
Sam
7 سال قبل

این تجربه را در مورد یکی از اقوام نزدیکم دیده ام که خیلی موفقیت آمیز بوده چه به لحاظ مالی و چه به لحاظ معنوی. ولی این کار شهامت و زحمت زیاد و مقداری سرمایه و پس انداز میخواهد چون تا حدود سه سال در آمدی نبود و از اندوخته گذران میکند.