دی داد

موقعیت:
/
/
عمارت های وجودی بشر (035-004)
راهنمای مطالعه

برچسب و دستبندی نوشته:

نویسنده: دی داد

1395-01-27

عمارت های وجودی بشر (035-004)

“در میان اطرافیان، من به کس خاصی علاقه داشتم و از کس دیگری متنفر بودم. آن کسی که از وی متنفر بودم به آن کسی که وی را دوست می داشتم، علاقمند شد و من از اینرو فرد محبوبم را برای همیشه فراموش کردم و بدین سان است که آدمیان بخاطر عملی که مرتکب نشده اند، مجارات می گردند!”

هستی آدمیان همچون عمارت های دست ساز بشر است. وجود فردی چونان یک ساختمان سر به فلک کشیده ی یک کیلومتری و وجود فرد دیگری همچون یک آلونک مخروبه با ارتفاع دو، سه متری است. آدمیان بسیار از یکدیگر متفاوتند. اینکه ما گوییم آدمیان با هم برابرند، قطعا این برابری را در جوهر آدمی مدنظر خویش داریم نه در عَرَض آن.

یک ژیان قراضه با یک مرسدس بنز آخرین مدل قطعا از حیث گوهری برابرند زیرا که هر 2 اتوموبیل هستند اما از نظر عرضی، این کجا و آن کجا؟! آیا فردریک شوپن با نوازندگان ….. عصر حاضر این کشور ….. ما برابر است؟! آیا به صرف تعلق به گروه اصحاب موسیقی این افراد با هم برابر می شوند؟!

با عنایت به تمامی موارد مطروحه در بالا نتیجه گیری من این است که:

یک) آدمیان اگرچه در نظر برابرند اما در عمل برابر نمی باشند و…

دو) اینکه فرقی نمی کند که یک برج باشی و یا یک کوشک، همواره از وجود تو سایه ای شکل می گیرد که آن سایه بخش تاریک وجودی تو است که در گذر زمان نیز همچون ساعات مختلف روز دراز و کوتاه شده و به چپ و راست می رود. و نهایتا…

سه) تلخ ترین قسمت ماجرا این است که هر چه عمارت وجودی تو مرتفع تر باشد، سایه ی تو نیز بزرگتر خواهد بود و همین است که سبب می شود منِ سر به فلک کشیده فرد محبوبم را بخاطر خطایی که نکرده، فراموش کنم! رفتاری که از یک زاغه نشین هرگز سر نخواهد زد.

امتیاز شما به این نوشته

0

0

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
س.ح
س.ح
7 سال قبل

پيام اين نوشتار دعوت به ساده(تر) انگاشتن وقايع پيش و روی ماست؟

admin
admin
7 سال قبل
پاسخ به  س.ح

معنای این نوشتار در نزد مخاطب است.
برداشت شما هر آن چه که باشد، پیام نوشتار نیز همان است.